Fot. Wikimedia Commons |
POZIOM
|
EKSPERT
|
ZAAWANSOWANY
|
ROZWIJAJĄCY SIĘ
|
POCZĄTKUJĄCY
|
Zakres pkt.
|
8-10 pkt.
|
6-7 pkt.
|
4-5 pkt.
|
1-3 pkt.
|
Wyszukiwanie informacji
|
Zgromadzono komplet informacji korzystając z różnorodnych źródeł.
Wybór został uzasadniony, opisy źródeł poprawne i kompletne. Jakość źródeł została zweryfikowana. Odkryto wiele interesujących aspektów tematyki. |
Zgromadzono wszystkie informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania.
Opisy źródeł poprawne i kompletne. |
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów.
Wybór nie został uzasadniony. |
Zgromadzono niektóre materiały i informacje w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania.
Podczas opisów pojawiają się błędy rzeczowe. |
Wartość merytoryczna (dobór materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
|
Bezbłędnie i z dowodami ( w tym matematycznymi) formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski, Stosowano poprawny zapis matematyczny. Bezbłędnie zbudowany model matematyczny opisujący sytuację rzeczywistą. Wyniki teoretyczne pokrywają się z wynikami uzyskanymi w inny sposób. Wszystkie przypadki zostały rozpatrzone.
|
Poprawnie formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski. Zostały one udokumentowane (np.rysunkami). Stosowano poprawny zapis matematyczny.
Zbudowany model matematyczny opisujący sytuację rzeczywistą ale w rozwiązaniu pojawiają się niewielkie błędy. |
Bez większych błędów rzeczowych formułowano wypowiedzi i wnioski.
Nie wszystkie wypowiedzi zostały udokumentowanei. Zapis matematyczny nie zawsze jest poprawny. Model matematyczny zagadnienia niekompletny |
Temat opracowany pobieżnie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne. Brak modelu matematycznego lub został źle zbudowany
|
Współpraca w zespole
|
Grupa potrafi zauważyć i rozwiązywać problemy na bieżąco. Karta pracy uzupełniana systematycznie, wpisy adekwatne do zawartości strony i świadczą o rzeczywistym podziale obowiązków.
Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny i uzasadniony udział. |
Grupa zauważa problemy, ale nie zawsze potrafi je rozwiązywać. Karta pracy wypełniana jest na bieżąco. Wpisy w niej świadczą o podziale obowiązków w grupie.
Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny udział. |
Grupa nie widzi wielu problemów. Karta pracy nie jest wypełniania na bieżąco i wynika z niej nierówny podział obowiązków. Wszyscy uczestniczą w prezentacji.
|
Grupa nie potrafi współpracować, całą pracę wykonuje np. jedna osoba.
Brak karty pracy lub wpisy są zbyt ogólne. Nie wszyscy uczestniczą w prezentacji. |
Prezentacja efektów
|
Uczniowie świetnie przygotowani do prezentacji efektów pracy (wybór zagadnień, podział ról, kolejność, rozplanowanie czasu, itp.). Prezentacja ciekawa i humorystyczna. Wszystkie wymagane produkty końcowe (np. animacje w GeoGebrze, budowane modele) działają bezbłędnie i spełniają zadane wymagania.
|
Uczniowie przygotowani do prezentacji, ale sposób realizacji zadania mało ciekawy. Wszystkie wymagane produkty końcowe działają poprawnie, jedynie opisy i instrukcje niejasne lub niekompletne.
|
Nie wszyscy uczniowie są przygotowani do prezentacji, np. czytają z kartki. Dobór omawianych zagadnień nie zawsze trafny. Niektóre produkty końcowe nie działają poprawnie.
|
Uczniowie nie są przygotowani do prezentacji. Nie potrafią poprawnie omówić przygotowanego materiału. Brak niektórych produktów końcowych lub większość nie działa poprawnie.
|