6.EWALUACJA

Fot. Wikimedia Commons
POZIOM
EKSPERT
ZAAWANSOWANY
ROZWIJAJĄCY SIĘ
POCZĄTKUJĄCY
Zakres pkt.
8-10 pkt.
6-7 pkt.
4-5 pkt.
1-3 pkt.
Wyszukiwanie informacji
Zgromadzono komplet informacji korzystając z różnorodnych źródeł.
Wybór został uzasadniony, opisy źródeł poprawne i kompletne. Jakość źródeł została zweryfikowana. Odkryto wiele interesujących aspektów tematyki.
Zgromadzono wszystkie informacje i materiały konieczne do zrealizowania w pełni zadania.
Opisy źródeł poprawne i kompletne.
Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów.
Wybór nie został uzasadniony.
Zgromadzono niektóre materiały i informacje w ilości niewystarczającej do zrealizowania zadania.
Podczas opisów pojawiają się błędy rzeczowe.
Wartość merytoryczna (dobór materiałów, poprawność merytoryczna, sposób opracowania)
Bezbłędnie i z dowodami ( w tym matematycznymi) formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski,  Stosowano poprawny zapis matematyczny. Bezbłędnie zbudowany model matematyczny opisujący sytuację rzeczywistą. Wyniki teoretyczne pokrywają się z wynikami uzyskanymi w inny sposób. Wszystkie przypadki zostały rozpatrzone.
Poprawnie formułowano wszystkie wypowiedzi i wnioski. Zostały one udokumentowane (np.rysunkami). Stosowano poprawny zapis matematyczny.
Zbudowany model matematyczny opisujący sytuację rzeczywistą ale w rozwiązaniu pojawiają się  niewielkie błędy.
Bez większych błędów rzeczowych formułowano wypowiedzi i wnioski.
Nie wszystkie wypowiedzi zostały udokumentowanei.
Zapis matematyczny nie zawsze jest poprawny.
Model matematyczny zagadnienia niekompletny
Temat opracowany pobieżnie, nieumiejętnie dobrane informacje, liczne błędy merytoryczne. Brak modelu matematycznego lub został źle zbudowany
Współpraca w zespole
Grupa potrafi zauważyć i rozwiązywać problemy na bieżąco. Karta pracy uzupełniana  systematycznie, wpisy adekwatne do zawartości strony i świadczą o rzeczywistym podziale obowiązków.
Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny i uzasadniony udział.
Grupa zauważa problemy, ale nie zawsze potrafi je rozwiązywać. Karta pracy wypełniana jest na bieżąco. Wpisy w niej świadczą o podziale obowiązków w grupie.
Podczas prezentacji wszyscy biorą w niej aktywny udział.
Grupa nie widzi wielu problemów. Karta pracy nie jest wypełniania na bieżąco i wynika z niej nierówny podział obowiązków. Wszyscy uczestniczą w prezentacji.
Grupa nie potrafi współpracować, całą pracę wykonuje np. jedna osoba.
Brak karty pracy lub wpisy są zbyt ogólne.
Nie wszyscy uczestniczą w prezentacji.
Prezentacja efektów
Uczniowie świetnie przygotowani do prezentacji efektów pracy (wybór zagadnień, podział ról, kolejność, rozplanowanie czasu, itp.). Prezentacja ciekawa i humorystyczna. Wszystkie wymagane produkty końcowe (np. animacje w GeoGebrze, budowane modele) działają bezbłędnie i spełniają  zadane wymagania.
Uczniowie przygotowani do prezentacji, ale sposób realizacji zadania mało ciekawy. Wszystkie wymagane produkty końcowe działają poprawnie, jedynie opisy i instrukcje niejasne lub niekompletne.
Nie wszyscy uczniowie są przygotowani do prezentacji, np. czytają z kartki. Dobór omawianych zagadnień nie zawsze trafny. Niektóre produkty końcowe nie działają poprawnie.
Uczniowie nie są przygotowani do prezentacji. Nie potrafią poprawnie omówić przygotowanego materiału. Brak niektórych produktów końcowych lub większość nie działa poprawnie.